mandag den 24. marts 2014

Home Sweet Home


Et projekt, hvor vi skulle designe og udarbejde noget til vores eget hjem. Jeg valgte at lave stearinlys-holdere - både ud af frisk træ og ud af en træklods.
Nedenfor ses processen og de færdige produkt af det friske træ.


De er udarbejdet i rødgran, hvilket også ses ved, at der nogle steder er rødlige plamager.
Jeg startede med at snitte al barken af og slibe dem ned. Derefter har jeg med sav og stemmejern lavet "rillerne" i lysestagerne. Man kan se, at træet er flækket lidt, hvilket skyldes, at jeg har brugt hele grenen.

Nedenfor ses processen med træklodserne


Jeg savede klodserne i 70x70 mm, sleb dem og borede et 50 mm hul i begge klodser. Dernæst tegnede jeg, med blyant, de ønskede mønstre - inspireret af trekanter. Til sidst brændte jeg mønstrene op med en brændepind, som det ses på højre billede. På den ene brændte jeg inden i mønsteret og på den anden brændte jeg uden om mønsteret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar